COOKIES | ©KONRADWILK.PL 2021

Prowadzę szkolenia, sesje indywidualne, wystąpienia, zajęcia na uczelniach, nagrywam filmy, piszę artykuły i książki. Towarzyszę przywódcom w drodze od menadżera do lidera. Pracuję z nimi grupowo i w sesjach indywidualnych nad rozwijaniem zasobów i kompetencji świadomego przywódcy.
Prowadzę szkolenia, sesje indywidualne, wystąpienia, zajęcia na uczelniach, nagrywam filmy, piszę artykuły i książki. Towarzyszę przywódcom w drodze od menadżera do lidera. Pracuję z nimi grupowo i w sesjach indywidualnych nad rozwijaniem zasobów i kompetencji świadomego przywódcy.
Prowadzę szkolenia, sesje indywidualne, wystąpienia, zajęcia na uczelniach, nagrywam filmy, piszę artykuły i książki. Towarzyszę przywódcom w drodze od menadżera do lidera. Pracuję z nimi grupowo i w sesjach indywidualnych nad rozwijaniem zasobów i kompetencji świadomego przywódcy.
Prowadzę szkolenia, sesje indywidualne, wystąpienia, zajęcia na uczelniach, nagrywam filmy, piszę artykuły i książki. Towarzyszę przywódcom w drodze od menadżera do lidera. Pracuję z nimi grupowo i w sesjach indywidualnych nad rozwijaniem zasobów i kompetencji świadomego przywódcy.

KONRAD WILK

TRENER ROZWOJU, PSYCHOLOG BIZNESU, KOGNITYWISTA

 

KONRAD@KONRADWILK.PL

0048 510 279 206

ZALOGUJ ADMINCOOKIES ©KONRADWILK.PL 2021

Prowadzę szkolenia, sesje indywidualne, wystąpienia, zajęcia na uczelniach, nagrywam filmy, piszę artykuły i książki. Towarzyszę przywódcom w drodze od menadżera do lidera. Pracuję z nimi grupowo i w sesjach indywidualnych nad rozwijaniem zasobów i kompetencji świadomego przywódcy.
Prowadzę szkolenia, sesje indywidualne, wystąpienia, zajęcia na uczelniach, nagrywam filmy, piszę artykuły i książki. Towarzyszę przywódcom w drodze od menadżera do lidera. Pracuję z nimi grupowo i w sesjach indywidualnych nad rozwijaniem zasobów i kompetencji świadomego przywódcy.
Prowadzę szkolenia, sesje indywidualne, wystąpienia, zajęcia na uczelniach, nagrywam filmy, piszę artykuły i książki. Towarzyszę przywódcom w drodze od menadżera do lidera. Pracuję z nimi grupowo i w sesjach indywidualnych nad rozwijaniem zasobów i kompetencji świadomego przywódcy.
Prowadzę szkolenia, sesje indywidualne, wystąpienia, zajęcia na uczelniach, nagrywam filmy, piszę artykuły i książki. Towarzyszę przywódcom w drodze od menadżera do lidera. Pracuję z nimi grupowo i w sesjach indywidualnych nad rozwijaniem zasobów i kompetencji świadomego przywódcy.

KONRAD WILK

TRENER ROZWOJU, PSYCHOLOG BIZNESU, KOGNITYWISTA

 

KONRAD@KONRADWILK.PL

0048 510 279 206

Przychodzi taki czas w realizacji procesu budowania profesjonalnej marki osobistej, kiedy potrzebujesz dokonać analizy swojego otoczenia, a w szczególności konkurencji. Chodzi o to, by zbadać co i jak robią uczestnicy twojego rynku i uczyć się na błędach, jakie popełniają, a jednocześnie czerpać z rozwiązań, jakie są warte wykorzystania. Na co zwrócić uwagę i jak z tego potencjału korzystać?

 

  POTOCZNE MĄDROŚCI BYWAJĄ CZĘSTO GŁUPIE  

 

Nie trać czasu na wyważanie otwartych drzwi. Jednocześnie pilnuj się, by nie wpaść w pułapkę naśladownictwa, w jaką wpada wielu. Balans pomiędzy świadomością rynku, a ślepym powielaniem cudzych rozwiązań pozwoli ci na efektywne budowanie powodzenia własnych przedsięwzięć. Jest taka powszechna mądrość, która mówi, że jeśli chcesz czymś się zająć, zobacz jak robi to konkurencja, zaadaptuj to, ulepsz i wprowadź. Ale czy to na pewno jest mądrość i jak się to ma do świadomego budowania profesjonalnej marki osobistej?

 

KORZYŚCI JAKIE PRZYNOSI ANALIZA KONKURENCJI:

 

  • Warto badać poczynania twoich konkurentów, ponieważ istnieje duże prawdopodobieństwo, że dzięki temu dostrzeżesz jakich potrzeb waszej wspólnej grupy docelowej nie spełniają. Ze względu na naszą konstrukcję psychiczną dużo łatwiej jest nam spoglądać krytycznie na innych, niż na samych siebie i warto świadomie z tego mechanizmu korzystać. Jeśli dostrzeżesz takie luki, a zaspokojenie potrzeb klientów w tych przestrzeniach leży w zakresie twoich kompetencji i zainteresowań, to być może okaże się to znakomitą niszą, jaką możesz zagospodarować.
  • Badając wnikliwie swoich konkurentów zdobywasz wiedzę na temat tego jaka jest ich grupa docelowa, bądź też dostrzegasz w ich działaniach nieprecyzyjne jej zdefiniowanie. Możesz to wykorzystać we własnym procesie identyfikacji swojej grupy odbiorców, co da ci zdecydowaną przewagę nad pozostałymi graczami.
  • Analizując konkurencję identyfikujesz jej mocne strony, ale też słabości, dzięki czemu możesz poddać weryfikacji własny profil i zatroszczyć się o to, co u ciebie wymaga zadbania, dopracowania i rozwoju.
  • Dzięki znajomości swoich konkurentów i ich specyfiki, łatwiej jest ci określić kim jesteś, gdzie jesteś i do jakiego miejsca w swoim rynku najlepiej pasujesz.

 

ABY ZDEFINIOWAĆ SWOICH KONKURENTÓW, POZNAĆ KIM SĄ, ILU ICH JEST, GDZIE SIĘ ZNAJDUJĄ I DO KOGO SIĘ ZWRACAJĄ, POTRZEBUJESZ ODPOWIEDZIEĆ SOBIE NA KILKA PYTAŃ:

 

  • Jakie firmy lub ludzie (w przypadku konkurowania na rynku specjalistów np. prawnicy, lekarze, architekci, aktorzy, coachowie itp.) należą do twojej konkurencji w oparciu o to co robią i jak to robią?
  • Kto jest twoim konkurentem bazując na grupie docelowej, do jakiej się zwracasz? To mogą być również firmy, czy ludzie robiący coś innego, lecz dla tych samych odbiorców, jakich potrzeby ty chcesz zaspakajać.
  • Jaki jest zasięg twojej grupy odbiorców? Czy działasz na rynku lokalnym, krajowym, czy międzynarodowym? Od rynku zależeć będą sposoby poszukiwań.
    • lokalnych konkurentów możesz szukać choćby w lokalnych gazetach z ogłoszeniami, na lokalnych wyszukiwarkach sprofilowanych usług.
    • w szerszym spektrum możesz korzystać z portali takich jak LinkedIn w oparciu o słowa klucze definiujące twoją profesję,
    • bywaj na spotkaniach branżowych, konferencjach, działaj aktywnie w klubach profesjonalistów, bierz udział w spotkaniach networkingowych
    • korzystaj z wyszukiwarek takich jak google, gdzie również posługujesz się kluczowymi określeniami, jakich mogli użyć przedstawiciele twojej profesji
    • przeglądaj fora na których ludzie wypowiadają się na temat osób świadczących usługi w twojej branży. Dzięki nim możesz dowiedzieć się co klienci mówią o innych, na co zwracają uwagę, czego oczekują, co przeszkadza, co zniechęca odbiorców usług jakie świadczysz, bądź chcesz świadczyć.

 

  JAK CZŁOWIEK WYPRZEDZIŁ SZCZURA  

 

Jeśli konkurujesz wewnątrz organizacji z innymi pracownikami, przyglądaj się temu co i jak robią, zwłaszcza tym, którzy należą do grona docenianych, nagradzanych, awansowanych, preferowanych. Poznaj ich strategie działania, zobacz co przynosi im pożądany efekt. Zobacz co robią takiego, czego ty nie robisz. Sprawdź na ile te strategie działań są zbieżne z twoimi wartościami i czy ich realizacja nie byłaby obciążeniem dla twojej własnej ekologii. Nie musisz wcale stawać się jednym ze szczurów. Wspomnij na legendę o chłopcu, który pozyskał względy szczurzego króla i odtąd grając radośnie na flecie prowadził za sobą gdzie zechciał całe szczurze stado.

 

  ŚWIADOMOŚĆ JEST ŹRÓDŁEM SUKCESU  

 

Zbieraj tak dużo informacji, jak to tylko możliwe. Spisz swoje wnioski na temat marek konkurentów. Co z tego, co podpatrzyłeś jest warte przyswojenia w odniesieniu do twojej marki? Czego się nauczyłeś? Jaki może to mieć wpływ na twoje działania? Co i w jaki sposób chcesz zmienić w swojej strategii w oparciu o te obserwacje?

 

  ŻEBY WIEDZIEĆ DOKĄD IŚĆ, MUSISZ WIEDZIEĆ GDZIE JESTEŚ  

 

Pomyśl o znanych ci, obecnych, jak również potencjalnych konkurentach. Co mógłbyś określić jako ich cechę wspólną? Wszyscy potrzebujecie mieć chociażby zbliżone do siebie kwalifikacje, by działać na tym samym rynku. Podobieństwo na tym etapie jest jak najbardziej pożądane. Jednak jeśli chcesz zacząć realizować swoje cele, kreować własną przewagę, wyróżnić się, zbudować relację z klientami, zarabiać ponadprzeciętnie, pozyskiwać nowych klientów, zwiększać swój udział w rynku, podobieństwa nie wystarczą. O poszukiwaniu osobistego wyróżnika i związanej z nim specjalizacji napiszę w kolejnym artykule. Do tego czasu zachęcam cię do przeprowadzenia gruntownej analizy konkurencji. Powodzenia

Ucz się o sobie od konkurencji

19 marca 2021

TOP ARTYKUŁY

Prowadzę szkolenia, sesje indywidualne, wystąpienia, zajęcia na uczelniach, nagrywam filmy, piszę artykuły i książki. Towarzyszę przywódcom w drodze od menadżera do lidera. Pracuję z nimi grupowo i w sesjach indywidualnych nad rozwijaniem zasobów i kompetencji świadomego przywódcy.
Prowadzę szkolenia, sesje indywidualne, wystąpienia, zajęcia na uczelniach, nagrywam filmy, piszę artykuły i książki. Towarzyszę przywódcom w drodze od menadżera do lidera. Pracuję z nimi grupowo i w sesjach indywidualnych nad rozwijaniem zasobów i kompetencji świadomego przywódcy.
Prowadzę szkolenia, sesje indywidualne, wystąpienia, zajęcia na uczelniach, nagrywam filmy, piszę artykuły i książki. Towarzyszę przywódcom w drodze od menadżera do lidera. Pracuję z nimi grupowo i w sesjach indywidualnych nad rozwijaniem zasobów i kompetencji świadomego przywódcy.
Prowadzę szkolenia, sesje indywidualne, wystąpienia, zajęcia na uczelniach, nagrywam filmy, piszę artykuły i książki. Towarzyszę przywódcom w drodze od menadżera do lidera. Pracuję z nimi grupowo i w sesjach indywidualnych nad rozwijaniem zasobów i kompetencji świadomego przywódcy.