TOP SZKOLENIA
EFEKTYWNA KOMUNIKACJA – TAJNIKI SKUTECZNYCH RELACJI W BIZNESIE
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi zasadami komunikacji. Nauczą się praktycznych zasad i technik wywierania wpływu oraz nabędą i przećwiczą skuteczne narzędzia sztuki perswazji. Na szkoleniu przede wszystkim skoncentrujemy się na ćwiczeniu umiejętności perswazyjnych oraz argumentacyjnych, które uczestnicy będą mogli stosować w pracy od razu po zakończeniu tego szkolenia.
KORZYŚCI
DOWIESZ SIĘ
jak świadomie zarządzać pierwszym, inicjującym etapem procesu komunikacji
jakie są mechanizmy percepcji, by w oparciu o nie skuteczniej się komunikować
jak świadomie zarządzać własnymi emocjami w procesie komunikacji
jak tworzyć atmosferę zaufania w oparciu o podświadome mechanizmy relacyjne
PRZEKROCZYSZ SIĘ
weryfikując dotychczasowe przekonania i poznając świadome rozumienie procesów efektywnej komunikacji
oduczając się ograniczających sposobów komunikacji
nabywając zdolności skutecznego wpływania na swoich rozmówców
dowiadując się jak uniknąć dotychczasowych błędów i jak osiągać ekologiczne cele komunikacji w biznesie i życiu osobistym
STANIESZ SIĘ
osobą mającą świadomy wpływ na wzrost efektywności kontaktów ze swoimi współpracownikami, klientami, partnerami w biznesie
osobą rozumiejącą i rozumianą
osobą mającą większy wpływ na to co mówi, dlaczego to mówi i w jakim celu
PROGRAM SZKOLENIA
MODUŁ I
WPROWADZENIE DO CYKLU SZKOLEŃ I INTEGRACJA GRUPY
Omówienie procesu
Ćwiczenie integracyjne
Uczestnicy poznają mechanizmy powodujące trudność we wzajemnym zrozumieniu i efektywnym komunikowaniu się z pracownikami.
Dlaczego z niektórymi osobami nie możemy się porozumieć? Jak zwiększyć swoją elastyczność komunikacyjną w kontaktach z innymi? Mapy Świata za oknem, Synchronizacja w modelu PPL – ćwiczenia
Umiejętność dostrajania się i wzięcia odpowiedzialności za zbudowanie porozumienia. – scenki z rozpoznawaniem i synchronizacją do różnych typów osobowości i filtrów percepcji
Sztuka perswazji i wywierania wpływu
Co to jest perswazja? Czynniki wywierania wpływu wg R. Cialdiniego
Definiowanie pojęć perswazja – wywieranie wpływu a manipulacja
Psychologiczne warunki komunikacji w aspekcie wywierania wpływu
Przykładowe czynniki wywierania wpływu wg R. Cialdiniego
Autorytet
Społeczne dowody słuszności
Zaangażowanie i konsekwencja
Lubienie i sympatia
Wzajemność
Niedostępność
Czynniki wpływające na osobę – podatność na wywieranie wpływu
Znaczenie mowy ciała i praca głosem
Model Mehrabiana
Ćwiczenia, których głównym celem, będzie rozwinięcie umiejętności z zakresu komunikacji niewerbalnej, cechującej liderów, oraz wzmocnienie poczucia pewności siebie u menedżerów: umożliwia zrozumieć drugiej stronie, co się między Wami dzieje, oraz pomaga podnieść, jakość jej działań
Empatyczne formułowanie pytań – ćwiczenia
Aktywne słuchanie - wywieranie wpływu, obrona przed manipulacją - ćwiczenia
Metoda lejka w prowadzeniu pracownika pytaniami do naszego celu
Zastosowanie metody Sokratesa
Techniki argumentacyjne – sztuka prowadzenia efektywnych rozmów
Charakterystyka i dobór wybranych technik argumentacyjnych do konkretnego odbiorcy
Ćwiczenia praktyczne w stosowaniu technik argumentacyjnych
Rozmowa z pracownikiem – ćwiczenia praktyczne w parach
Presupozycje i implikatory lingwistyczne – ćwiczenia indywidualne, praca w parach i wnioski
Dobre praktyki – co mówić, czego unikać – ćwiczenia w grupie i w parach
Obszary do rozwoju – relacje z sobą, relacje z ludźmi – podsumowanie