TOP SZKOLENIA
ZARZĄDZANIE PRZEZ ANGAŻOWANIE – SZTUKA MOTYWACJI SIEBIE I PRACOWNIKÓW
To szkolenie pomoże uczestnikom przejść drogę pomiędzy funkcją menadżera, a liderem świadomie motywującym swój zespół i poszczególnych jego członków. W trakcie ćwiczeń uczestnicy sami stworzą model kompetencji motywacyjnych, zarówno automotywacji, jak i budowania zaangażowania podległych im ludzi na bazie przedstawionych im rozwiązań bazujących na współczesnej naszym czasom wiedzy z zakresu pozafinansowej motywacji.
KORZYŚCI
DOWIESZ SIĘ
PRZEKROCZYSZ SIĘ
STANIESZ SIĘ
PROGRAM SZKOLENIA
ZARZĄDZANIE PRZEZ ANGAŻOWANIE – SZTUKA MOTYWACJI SIEBIE I PRACOWNIKÓW
Wprowadzenie do zagadnienia motywacji
Czym jest motywacja, współczesne jej rozumienie
Rodzaje działań motywacyjnych w zależności od poziomu rozwoju lidera i charakterystyki zespołu
Skuteczne motywatory i demotywatory, z których motywatorów warto korzystać oraz jak unikać tych drugich
Bank pomysłów na skuteczną motywację w specyfice pracy zespołu i poszczególnych osób Złota piątka najlepszych motywatorów.
Dyskusja na temat wyników badania Polska Mapa Motywacji w odniesieniu do pracy w organizacjach Uczestników. Dostosowanie działań liderskich do potrzeb pracowników.
Automotywacja i indywidualizacja działań motywacyjnych
Automotywacja i jej wpływ na skuteczność działań motywujących pracownika – zasada samospełniających się przekonań – praca z własnymi przekonaniami
Piramida Diltsa w procesach motywacji – spójność przede wszystkim – wprowadzenie i ćwiczenie
Zmiana zachowań wg Aronsona. Pomiędzy karą i nagrodą
Dwuczynnikowa teoria Herzberga. Czynniki higieny a rzeczywiste motywatory.
Prawa motywacji wg Denny’ego. - ćwiczenie – „Nowe sposoby motywowania”, prezentacja i omówienie ćwiczenia.
Motywacyjny charakter działań codziennych
Motywowanie podczas delegowania zadań – ćwiczenia w parach
Motywowanie podczas monitorowania – ćwiczenia w parach
Motywowanie podczas udzielania informacji zwrotnej – ćwiczenia w parach
Coaching w służbie motywującego lidera
Czym jest a czym nie jest coaching – czyli jak korzystać z coachingu w motywowaniu swoich pracowników
Coaching w rozmowach indywidualnych z pracownikiem - ćwiczenia
Wspólne określanie celu spotkania
Wspólne określanie poziomu realizacji zawodowych celów przez pracownika
Wspólne określanie potrzeby zmian, metod ich wprowadzania i zakresu
Wspólne określanie planu, czasu realizacji zadań, wskaźników potrzebnych do określenia ich efektywności
Podsumowanie, dobre praktyki, przeniesienie wyników na codzienność zawodową uczestników.