TOP SZKOLENIA
ZARZĄDZANIE RÓŻNORODNOŚCIA - TYPY OSOBOWOŚCI I RÓŻNICE POKOLEŃ W BIZNESIE
W trakcie tego szkolenia uczestnicy pogłębią swoją wiedzę i umiejętności w zakresie bardziej zaawansowanych technik i narzędzi świadomej komunikacji. Dowiedzą się jakie są style komunikacji i filtry percepcji, poznają własne preferencje, nauczą się rozpoznawać style komunikacji i filtry innych ludzi oraz jak z tej wiedzy korzystać w codzienności zawodowej, by zwiększyć swój wpływ na jakość i efektywność swoich działań w roli lidera. W drugiej części nauczymy się jakie są modele pokoleniowe pracowników, jak przepracowywać swoje opory względem różnych pokoleń i jak efektywnie zarządzać reprezentantami różnych generacji, by osiągać coraz lepsze wyniki w zarządzaniu różnymi pokoleniami.
KORZYŚCI
DOWIESZ SIĘ
jak tworzyć atmosferę zaufania w kontakcie z ludźmi innymi od ciebie
jakie są typy osobowości w oparciu o najlepsze modele
jak komunikować i docierać do ludzi, by twoje działania były skutecze
jakie są typy pokoleniowe i jak z nimi budować efektywne relacje
PRZEKROCZYSZ SIĘ
dowiadując się jak uniknąć dotychczasowych błędów i jak osiągać ekologiczne cele komunikacji w biznesie i życiu osobistym
weryfikując dotychczasowe przekonania i poznając świadome rozumienie procesów efektywnej komunikacji
oduczając się ograniczających sposobów komunikacji
nabywając zdolności skutecznego wpływania na swoich rozmówców
STANIESZ SIĘ
osobą mającą większy wpływ na to co mówi, dlaczego to mówi i w jakim celu
osobą mającą świadomy wpływ na wzrost efektywności kontaktów ze swoimi współpracownikami, klientami, partnerami w biznesie
osobą rozumiejącą i rozumianą
PROGRAM SZKOLENIA
MODUŁ I
TYPY OSOBOWOŚCI I FILTRY PERCEPCJI
Wprowadzenie do tematów szkolenia
Typy osobowości i style komunikacji - uczestnicy poznają podstawowe terminy oraz modele podziału stylów komunikacji
Model wg Logana
Test Mindsonar – składowe, cele, korzyści
Poziomy wartości wg Gravesa
Filtry percepcji – uzupełnienie stylów komunikacji w poznaniu człowieka
Przełożenie wiedzy teoretycznej na realne wyzwania wynikające z sytuacji komunikacji i relacji z pracownikami
Test - czteropolówka
Opis stylów, ich zalet i kosztów
Autodiagnoza uczestników i przeniesienie na codzienność
Wzmocnienie umiejętności rozpoznawania i spotykania ludzi w różnych stylach i filtrach
Uczestnicy poznają mechanizmy powodujące trudność we wzajemnym zrozumieniu i efektywnym komunikowaniu się z pracownikami.
Komunikacja, która uwzględnia styl komunikacji.
Filtry percepcji – charakterystyka, rodzaje, zastosowanie
Filtry percepcji – Od – Ku, Podobieństwa – Różnice, Autorytet Wewnętrzny – Autorytet Zewnętrzny, ćwiczenia na poszczególne filtry, wady i zalety
Umiejętność rozpoznawania typów komunikacyjnych i filtrów percepcji – ćwiczenie z wywiadami video
Rozwijanie osobistej skuteczności w budowaniu relacji z innymi. Treningw dopasowywaniu się do drugiej strony w aspektach komunikacji i budowania relacji. – ćwiczenia z pisania maili do różnych typów osobowościowych i filtrów percepcji
Umiejętność dostrajania się i wzięcia odpowiedzialności za zbudowanie porozumienia. – scenki z rozpoznawaniem i synchronizacją do różnych typów osobowości i filtrów percepcji
MODUŁ II
ZARZĄDZANIE MULTI-POKOLENIOWE
Podział na pokolenia i ich charakterystyka
Baby boomers, X, Y i Z - stereotypy i generalizacje
Tworzenie Person – zobacz z kim masz do czynienia – ćwiczenie
Typy pokoleń, a ich wartości, style komunikacji, potrzeby, stosunek do pracy, relacji, przełożonych
Zalety zespołów wielopokoleniowych i jak wydobyć z nich potencjał
Mocne strony poszczególnych pokoleń
Podział zadań i kompetencji
Jak dostosować przekaz do przedstawicieli różnych pokoleń
Rozmowa mobilizująca, a percepcja różnych pokoleń (feedback feedforward) – ćwiczenie
Zaufanie i autorytet w relacji z różnymi pokoleniami
Obszary do rozwoju – relacje z sobą, relacje z ludźmi – podsumowanie